Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/clients/client1/web3/web/wp-includes/functions.php on line 6114
A 10 leggyakoribb webdesign hiba - Webpixie

A 10 leggyakoribb webdesign hiba

A weboldalad a vállalkozásod digitális arca, névjegykártyája, így elengedhetetlen, hogy professzionális képet mutasson. Ugyanolyan fontos a hatékony működés és a vonzó design is. Hibákat azonban könnyű elkövetni a tervezési folyamat során. Íme a 10 leggyakoribb webdesign hiba, amelyektől érdemes neked is távol maradnod.

  1. Nem reszponzív a design
    A reszponzivitás a weboldal esetében azt jelenti, hogy a design alkalmazkodik ahhoz a képernyőmérethez, amelyről a felhasználó megnyitja az adott weboldalt. A tervezési folyamat során mobiltelefon, tablet és asztali gép nézetben is meg kell tervezni a látványt, pl. az egyes bekezdések vagy képek ne csússzanak egymásra, ne takarjanak ki fontos információkat. A látogatók elveszíthetik a türelmüket és kilépnek az oldalról, ha nem jelenik meg megfelelően az összes eszközön. Amennyiben mélyebben is érdekel ez a téma, külön blogbejegyzést szántam a reszponzivitásra, olvasd el azt is, ha teheted.
  2. Túlterhelt felület/túlterhelt látogató
    Képzeld el, hogy elmész vendégségbe, belépsz az illető lakásába, és rémes rendetlenség vár. Minden szanaszét van dobálva, tele a lakás gyerekjátékokkal, eldobott ruhákkal, mosogatnivalóval és egy székre sem tudsz leülni, mert ott is van valami. Ugye milyen kellemetlen helyzet? A weboldaladdal pont így van, a „kevesebb, több” elve itt is igaz. Ne zsúfold tele tartalommal és ne villogjon minden szakaszban egy fontos információ. Tartsd egyszerűen és könnyen átláthatóan az elrendezést, ezzel segítve a felhasználót, hogy pár másodperc alatt (amennyit egyébként szán az oldal megnézésére) megértse mit szeretnél vele közölni és arra neki szüksége van-e. Ha nem terheled a felületet felesleges információkkal, hosszú leírásokkal, túl sok figyelemfelkeltő designnal, akkor a látogatódat sem terheled túl, így szívesebben tölt időt nálad.
  3. Bonyolult navigáció
    Az oldalon lévő menüpontok, gombok, egyéb linkek arra valóak, hogy a látogatók haladását, információszerzését megkönnyítsék a weboldalon. Ha ezt megnehezíted számukra, akkor el fogják hagyni az oldalt anélkül, hogy rájönnének, milyen terméked/szolgáltatásod van. A menüpontoknak mindig egyértelműnek kell lenniük, hogy gyorsan megtalálják azt az információt, amire szükségük van. A menüpontokat fogalmazd egyszerűen és a szokásos módon, pl. Rólam, Kapcsolat, Szolgáltatások, ne itt legyél kreatív. A látogatók ezekhez már hozzászoktak, ismerős számukra, ezekre a szavakra áll rá a szemük, add meg nekik a könnyebb navigáció érdekében.
  4. Lassú betöltési idő
    Betöltési idő az, ahány másodperc eltelik a weboldalra kattintástól egészen a teljes weboldal betöltéséig. Ez jó esetben 3-5 másodperc, persze attól is függ, hogy milyen tartalom van a weboldalon. A betöltési sebesség azért fontos, mert a látogató nem várja meg a lassú betöltődést, hanem kilép az oldalról. A sebességet több féle módon is gyorsíthatjuk, pl. a képek optimalizálásával, a forráskód „tisztításával”, minél kevesebb wordpress plugin használatával, a rendszer folyamatos karbantartásával, keresőoptimalizálással stb. Ha kiváncsi vagy, hogy oldalad mennyi idő alatt tölt be mobilon és számítógépen, illetve szeretnél javaslatokat a javítására, keresd fel az alábbi oldalt: https://pagespeed.web.dev
  5. Elavult tartalom
    A weboldalad, akár csak az otthonod, folyamatos törődést igényel, sajnos nem elég egyszer elkészíttetni és letudni a gondot. Elköltözött a boltod, de a weboldalon még a régi szerepel? Új irodavezetőd van, de az előző kolléga neve és a fényképét hagytad az oldalon? Megváltozott a nyitva tartás, de ezt nem jelezted a vásárlóidnak? Ezek mind-mind arra példák, hogyan tudod a hitelességedet és az alaposságod aláásni a látogatóid előtt. Bármilyen változás van a céged életében, adj hírt erről a weboldaladon az elsők között. Emellett a blogírásra is biztatlak, a legjobb forrása a célközönséged edukálására illetve a google is előrébb helyez majd a találati listájában.
  6. Hiányzó gombok, amik cselekvésre ösztönzik a látogatókat
    A weboldaladnak kell lennie egy fő céljának, nem többnek, egynek. Ez lehet eladás, ajánlatkérés, e-mail írás, időpont foglalás, bemutatkozás stb. A gomboknak nagy jelentősége van, ezek azok, amikkel továbbhaladásra késztetjük a látogatót és amik elkísérik a weboldalad végcéljáig. A tervezéskor ezt a „bejárt utat” is érdemes megtervezni, kézenfogva elvezetni a fontos sarokpontokig, hogy minél könnyebben tudjon dönteni, hogy igénybe veszi-e a szolgáltatásunkat vagy megveszi-e a termékünket. Ha kihagyod a cselekvésre ösztönző gombokat elengeded a kezét, nem tudja mit tegyen a weboldalon, így mindig adj neki egyértelmű utasításokat a következő lépésekről.
  7. Helytelen színhasználat, rossz arculat
    Boldog békeidőkből talán emlékszel még a neonzöld és rikító sárga weboldalakra, ha elég mélyre ásol, lehet hogy most is találsz ilyeneket. A színek erőteljes eszközök, az érzelmek befolyásolására is alkalmasak, ezért nem mindegy milyen színpalettát alkalmazol a weboldaladon. A letisztult, a szemnek is könnyed, vissza-vissza térő színek egységesítik, ezáltal harmonikusabbá varázsolják a designt. A színek kiválasztásánál tartsd szem előtt, hogy a színeknek jelentése van! Vedd figyelembe a márkaidentitást és a felhasználói élményt is. Használj olyan oldalakat, amik segítenek egységes színpalettát kialakítani, az én kedvencem: https://coolors.co
  8. Rossz minőségű fotók
    A fotók egy jól kialakított weboldalt is el tudnak rondítani, ha nem megfelelő a minőségük vagy nem odaillőek. Ezért kulcsfontosságú, hogy milyen fotókat teszel ki a weboldaladra. A legjobban teszed, ha saját, de jó minőségű fotókat készíttetsz egy fotóssal, legyen szó rólad, az üzletedről, termékeidről stb. A saját képekkel egyedibbé és személyesebbé tehető az oldal. Ha még nagyon az elején tartasz a vállalkozásodnak, és nincs saját képed, akkor célszerű kevés, de jó minőségű úgynevezett stock fotókat használni. Ezeket ingyenes és fizetős verzióban is találsz a neten mindenféle témában, csak mindig nézd meg, hogy mire használhatod fel.
  9. SEO nélkülözése
    A keresőoptimalizálás segítségével a weboldal keresőmotorokban való megjelenését lehet organikusan növelni. Ha erre nem fektetsz elég hangsúlyt, akkor pl. a google-ben nehezebben lehet a weboldaladra találni, ha valaki rákeres a kulcsszavaidra (termékedre, szolgáltatásodra). Részei a weboldal technikai rendberakása, az állandó minőségi tartalom feltöltése, illetve a linképítés.
  10. Felhasználói élmény (UX) figyelmen kívül hagyása
    Egy jól megtervezett UX segít abban, hogy a látogatók pozitívabb élményt szerezzenek az oldalon. Csökkenti a kilépési arányt, illetve növeli annak az esélyét, hogy a látogatók elérjék a vágyott végcélt, tehát vásároljanak, időpontot foglaljanak, árajánlatot kérjenek. A folyamat kulcsfontosságú mozzanatai a kutatás és a tesztelés. Mielőtt bármilyen designt érintő döntést hoznál, érdemes a célközönség igényeit, viselkedését kutatni, elemezni és az alapján döntést hozni. Ha készen van a megfelelőnek hit UX szemléletű weboldal, ne felejtsd el folyamatosan tesztelni és visszajelzéseket kérni, illetve ha szükséges alakítani rajta.

    Egy jól megtervezett weboldal segít kiépíteni és fenntartani a márkahűséget, növelni a látogatottságot valamint támogatni az üzleti céljaid elérését. A webdesign tehát nem csak az esztétikáról szól, sokkal inkább ez egy stratégiai eszköz, amely hatással van a vállalkozásod sikerére. Ennek középpontjába pedig a felhasználói élmény áll.