Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/clients/client1/web3/web/wp-includes/functions.php on line 6114
Miért fontos, hogy reszponzív legyen a weboldalad? - Webpixie

Miért fontos, hogy reszponzív legyen a weboldalad?

A mai digitális világban a weboldalaknak nem csak vonzónak és informatívnak kell lenniük, hanem felhasználóbarátnak is. Ebben a kontextusban a „reszponzív” design jelentősége kiemelkedő. De mit is jelent ez pontosan, és miért olyan létfontosságú a weboldalad számára?

Mi az a reszponzív webdesign?
Reszponzív webdesign alatt olyan weboldalakat értünk, amelyek alkalmazkodnak a különböző képernyőméretekhez és eszközökhöz, legyen szó asztali számítógépekről, laptopokról, tabletekről vagy mobiltelefonokról. Egy reszponzív weboldal dinamikusan állítja be a tartalmat és a designt az adott eszköz képernyőjének méretéhez, hogy a felhasználói élmény minden eszközön optimális legyen.

Miért kell ezzel foglalkozni?
Ennek megértéséhez jöjjön egy kis statisztika! Felcsaptam a KSH oldalát és az alábbi érdekes információkat kaptam. Mivel most 2024 eleje van, 2022-es adatokat tudok közreadni, ami nem gond, mert a trend jól kivehető így is.

-a mobil előfizetésre jutó napi átlagos beszélgetési idő, 3,4%-kal csökkent az előző évhez képest
-mobilhálózat adatforgalma 28%-kal növekedett az előző évhez képest
-aktív SIM-kártyák száma 300.000 darabbal nőtt az előző évhez képest
-a vezetékes fővonalak és a velük bonyolított hívások száma csökkent az előző évhez képest
-a televíziószolgáltatás előfizetőinek száma 6%-kal csökkent az előző évhez képest

A trendből jól látszik, hogy a televíziótól és a vezetékes telefonoktól többen elfordultak, a mobiltelefonok száma viszont növekszik. A lakosság 97%-a használ mobiltelefont, 81%-uk mobilinternetet (bárhol, bármilyen eszközön). Ha a mobiltelefonokkal végzett tevékenységet nézzük, azt látjuk, hogy csökkent a velük indított hívások száma, viszont óriásit nőtt az adatforgalom, tehát a böngészés és az adatforgalom alapú chatfelületek használata. Ezek évek óta hasonlóan lejátszódó folyamatok, ami várhatóan ezután is hasonlóan fog alakulni, tehát alkalmazkodni kell hozzá. De mit mondd ez nekünk?

A weboldalunkat egyre kevésbé fogják a látogatók nagy képernyőn, monitoron vagy laptopon megnézni, sokkal inkább használják majd mobiltelefonon. A weboldal tervezését is ma már nem a desktop verzióval kezdjük el, hanem a mobilos nézettel.

Azon túl, hogy megnövekedett a mobiltelefont használók száma, miért fontos még a reszponzív design?

  1. Jobb felhasználói élmény
    Reszponzív weboldalak biztosítják, hogy a látogatók problémamentesen navigálhassanak weboldaladon, függetlenül attól, hogy milyen eszközt használnak. Ez javítja az általános felhasználói élményt és segít fenntartani a látogatók érdeklődését.
  2. Keresők jobb megítélése
    A Google és már keresőmotorok előnyben részesítik a reszponzív weboldalakat, amikor arról van szó, hogy téged vagy a konkurenciát soroljon előrébb egy adott keresés során.
  3. Versenyelőny
    Sok vállalkozás még mindig nem rendelkezik reszponzív weboldallal. Emiatt versenyelőnyre tehetsz szert, amennyiben a kivitelezés során erre is figyelmet fordít a designer.
  4. Hosszabb időt töltenek az oldalon, csökken a kilépés aránya
    Ez a pont kapcsolódik az 1. pontban leírtakkal. Ha a weboldal nem jelenik meg megfelelően a látogató eszközén vagy nem olvasható, összecsúsznak bekezdések, képek, nem lehet megnyomni a gombokat, rossz szájízzel fogják elhagyni a weboldalt, ahonnan már nagyon nehéz lesz őket visszaterelni az oldalra.

Ezek az okok együttesen mutatják be, hogy a reszponzív webdesign nem csak egy ajánlott gyakorlat, hanem egy alapvető szükséglet a mai digitális világban, ami segít növelni a weboldalad látogatottságát, javítani a felhasználói élményt, és hosszú távon támogatni az üzleti céljaid elérését.