Miért fontos a blogolás egy szolgáltató vállalkozásnak?
Ha van már weboldalad, bizonyára tapasztaltad, attól, hogy működik, kész van, szép és funkcionálisan is rendben van, még nem jönnek rá automatikusan a látogatók, pláne nem lesznek belőlük azonnal ügyfelek. Ha a weboldaladat elhanyagolod, nem frissíted új tartalmakkal, nem teszel meg mindent, hogy forgalmat generálj, a weboldaladra kiadott pénz, idő, energia kárba vész. A blogolás éppen erre, a látogatásnövelésre egy szuper eszköz, de szól mellette több más érv is.
- Azért a látogatásnövelés mellett nem menjünk el ilyen gyorsan. Ha értékes tartalmat állítasz elő, ami a célcsoportod számára hasznos és érdekes, tovább tarthatod őket a weboldalon. A másik szempont, hogy érdemes kulcsszavakban gondolkodnod és ezeket beépíteni a blogcikkekbe, ezek segítenek javítani a keresőkben (pl. a Google) való rangsorolásodat, így több potenciális ügyfél, a témád iránt érdeklődő találhat rád. És ha már ott van a weboldaladon, akkor sem szabad elengedni a kezét. Iratkoztasd fel hírlevélre vagy blogértesítésre, hirdess csak nekik. Ezekre a témákra még visszatérünk!
- A következő érv a blogolás mellett: építi a márkahűséget. A blog lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalkozások mélyebben és személyesebben kommunikáljanak ügyfeleikkel. A célzott, releváns tartalom, amely megoldásokat kínál az olvasók problémáira vagy új ötleteket és inspirációt nyújt számukra, növeli az ügyfelek elkötelezettségét és elégedettségét. A blogolás arra is eszköz, hogy megmutasd a márkád személyiségét. Szolgáltatóként számodra elképesztően fontos a bizalomépítés, főleg, ha egyszemélyes vállalkozás vagy. Történetmesélésen, a stílusodon, a hangnemeden és hozzáértéseden keresztül képes vagy megmutatni az emberibb oldaladat, ami elősegíti a márkádhoz való érzelmi kötődés kialakítását az ügyfelekben.
- A következő pont kicsit kapcsolódik az előzőhöz, de szerettem volna külön említeni: szakértői státusz kialakítása. Hogy miért fontos ez? A blogolás segítségével bemutathatod a szakmai tudásodat és megerősítheted szakértői státuszodat az iparágadban. Ha az ügyfelek hasznos és megbízható információkat kapnak, látják, hogy pontosan értesz ahhoz, amivel foglalkozol, nagyobb eséllyel fordulnak hozzád, ha szükségük lesz a szolgáltatásodra. Emellett ez arra is lehetőség, hogy kitűnj a versenytársaid közül. A potenciális ügyfeleid értékelni fogják a hozzáadott értéket, hogy Te nemcsak eladni próbálsz nekik folyamatosan, hanem segíted őket a döntésben, edukálod őket, kiváncsi vagy rájuk stb.
- A blogolás lehetőséget kínál arra, hogy kialakítsd az ügyfél kommunikációt vagy javíts rajta. Teremts alkalmat arra, hogy a blogon keresztül ne csak Te kommunikálj az ügyfelekhez, hanem ők is reagáljanak kommentekkel, kérdésekkel, közösségi megosztásokkal a témádra. Ez a kétirányú kommunikáció segít abban, hogy jobban megértsd az ügyfelek igényeit, reagálj rájuk, ezáltal erősítve az ügyfélkapcsolatot. Emellett ne felejtsd el, a blogbejegyzéseid remek forrása lehetnek a közösségi média posztoknak is, amelyek növelik az interakciókat és a követőid számát. Egy-egy hosszabb cikket darabolj fel és több hétre ellátnak poszt témákkal.
A blogolás egy sokoldalú eszköz, amely számos előnnyel jár a szolgáltató vállalkozások számára. Ha rendszeresen készítesz értékes tartalmakat, akkor hosszú távon biztosan megtérül a befektetett idő és energia. Az első lépések a legnehezebbek, de a hosszú távú előnyök minden erőfeszítést megérnek. Ha kérdésed van a blogindítással kapcsolatban, írj nekem, segítek!